BŁONNIK – ZDROWIE I ODCHUDZANIE CZYLI DWA W JEDNYM

Reklamy i sieć internetowa codziennie dostarczają nam coraz to nowych wiadomości na temat błonnika i jego właściwości. Dużo wiadomości i chaos skłonił mnie do wpisu o tej ważnej substancji. Takie podstawowe info co, jak i czym jest. Nie będziemy ogólnikować. Dowiecie się z wpisu na jakie obszary naszego organizmu korzystnie wpływa właśnie błonnik.

BŁONNIK – TERMIN I JEGO WYJAŚNIENIE

Jest to węglowodan złożony, który w swym składzie jest złożony z: : śluzów, pektyn, hemicelulozy i ligniny.

BŁONNIK JEGO NIEZWYKŁOŚĆ

Jest to niesamowity jak się niektórym wydaje składnik odżywczy. NIE JEST TO JEDNAK SKŁADNIK ODŻYWCZY ! TO MYLNA TEORIA !!

Jest to roślina, która przechodząc przez jelito cienkie i grube nie ulega w ogóle rozkładowi. Taki schemat i reakcja okazuje się że leczy i wspiera nasz organizm. To właśnie istota działania błonnika. Tak popularnego w świecie dietetyki słowa klucz.

BŁONNIK – ZDROWIE I ODCHUDZANIE CZYLI DWA W JEDNYM

Dlatego poznajmy to co dobre

BŁONNIK TO CO DOBRE…
  • pęczniejąc w jelitach ułatwi i pobudza jelita do pracy, jest najlepszym lekiem na zaparcia,
  • w trakcie odchudzania daje szybszą przemianę materii co jest podstawą w skutecznym odchudzaniu i traceniu zbędnych kilogramów, to idealne pożywienie ponieważ powoduje szybsze uczucie sytości,
  • wspiera w oczyszczaniu organizmu ze złego cholesterolu,
  • działa profilaktycznie przeciwmiażdżycowo
  • co ważne, a jest to mało znany fakt dla cukrzyków to składnik zbawiennie działający na podwyższony poziom cukru, obniża i normalizuje zaburzenia organizmu na tle glukozowym,
  • oczyszcza organizm z metali ciężkich,
  • działa skutecznie profilaktycznie w zakresie próchnicy,
  • błonnik poprzez dużą zawartość pektyn jest idealnym naturalnym środkiem pomagającym poprawić stan organizmu w przypadku choroby niedokrwiennej serca.

    PRZECIWWSKAZANIAMI DO STOSOWANIA DIETY WYSOKOBŁONNIKOWEJ SĄ:

    •  stany zapalne żołądka, trzustki, dróg żółciowych i jelit,
    • stany niedoboru białka i składników mineralnych,
    • nieżyty przewodu pokarmowego,
    • choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy
    • choroby zakaźne,

BŁONNIK – ZDROWIE I ODCHUDZANIE CZYLI DWA W JEDNYM

To naprawdę cudowne dobrodziejstwa od błonnika. Nie tylko te o jakich piszą w prasie kolorowej i mówią nam eksperci w telewizjach śniadaniowych. Błonnik to niezastąpiony dla nas składnik jadłospisu.

BŁONNIKA NIE MA W…

Zaczynamy od końca. Czyli ważne info; gdzie na pewno nie znajdziemy błonnika.

Otóż tej substancji nie ma w: produktach tłuszczowych, zwierzęcych i olejach.

BŁONNIK BOGACTWO NAJWIĘKSZE

To jest długa lista, wymienię tylko niektóre produkty, które są mają go bardzo dużo w 100 g. Lista cała błonnikowych hitów jest o wiele dłuższa.

Boom błonnika odnajdziemy w takich produktach jak:

  • Chleb pełnoziarnisty,
  • Ryż brązowy,
  • Kasza gryczana,
  • Płatki owsiane,
  • Ziemniaki,
  • Otręby pszenne,
  • Płatki owsiane,
  • Migdały,
  • Sezam,
  • Marchew,

BŁONNIK – ZDROWIE I ODCHUDZANIE CZYLI DWA W JEDNYM

Lista tak krótka jak moja to jedynie malutki zarys wachlarza produktów i składników pożywienia wysokobłonnikowych. Jakie Wy na co dzień macie błonnikowe pomysły w swoim menu. Czekam na komentarze.

Bernardeta Nosek - Copywriting  Bernardeta Nosek

Copywriterka, blogerka, dietetyk, fanka pisania.
Pasjonatka ziołolecznictwa i medycyny naturalnej.
nikita757@o2.pl

9 thoughts on “BŁONNIK – ZDROWIE I ODCHUDZANIE CZYLI DWA W JEDNYM

  • 8 marca 2017 at 12:59
    Permalink

    Szukam metody na spożycie błonnika jak najbardziej ograniczonej w trocinowym smaku wszystkich rzeczy ,,błonnikowych” 🙂 Chyba jednak wybiorę owocową drogę 🙂

    Reply
  • 9 marca 2017 at 14:14
    Permalink

    To już wiem czemu kiedyś miałam głoda na sezam XD na pewno chodziło o blonnik! 😉

    Reply
  • 30 marca 2017 at 10:52
    Permalink

    Najwięcej błonnika jest rzecz jasna w produktach zbożowych. A co jeśli ktoś zbóż unika (z różnych przyczyn). Opychanie się ziemniakami nie wyjdzie na zdrowie sylwetce 🙂

    Reply
  • 30 marca 2017 at 11:06
    Permalink

    kasza gryczana, migdały, płatki owsiane czy chleb razowy goszczą u nas codziennie pod różną postacią. Moje dwuletnie dziecko to niejadek i toleruje tylko kaszę (tu się bardzo cieszę) na obiad. Płatki owsiane są często naszym śniadaniem z dodatkiem owoców i ulubionych bakalii (w tym właśnie migdałów).

    Reply
  • 31 marca 2017 at 08:07
    Permalink

    Wagi błonnika w diecie nie da się przecenić! Wiele produktów typu kasze, pełnoziarniste produkty, orzechy, warzywa i owoce gości u mnie na stałe w diecie 🙂

    Reply
  • Pingback: Ziemniaki nie tuczą ? prawda czy fałsz ziolowoizdrowo

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: