WITAMINY Z GRUPY B DLA DŁUGIEGO I ZDROWEGO ŻYCIA

Jest ich kilka. Każda jest w pewnym sensie od jakiejś „specjalności” dla naszego zdrowia. Witaminy z grupy B są niezwykle ważne dla nas. Jak działają, gdzie ich szukać, te wszystkie informacje w tym wpisie.

WITAMINY Z GRUPY B – DOBRA ODPORNOŚĆ FIZYCZNA I PSYCHICZNA

Dla większości z nas zwykły dzień to stres, pośpiech, niebyt zdrowe posiłki. Do tego mało snu i prawie zerowa aktywność fizyczna. Taki tryb życia niestety bardzo szybko odbija się na naszym zdrowiu. Jak i również wyglądzie. Szybkie męczenie, znużenie, a do tego zły stan skóry i paznokci są właśnie takimi negatywnymi efektami.

Dlatego, by się przed tym uchronić podstawą jest dostarczanie sobie witamin  z grupy B. Każda z jej rodzajów ma swoje określone zadania

WITAMINA B1 DODAJE ŻYCIOWEJ ENERGII

Witamina B1 sprawia, że posiłki przez nas spożywane są dobrze przetwarzane i dostarczamy organizmowi odpowiednią ilość glukozy. Dodatkowo witamina B1 ma właściwości detoksykujące. Należy spożywać pożywienie zawierające w zwiększonej ilości tą witaminę szczególnie gdy pijemy dużo kawy ( także bezkofeinowej), herbaty, a także po przebytych infekcjach połączonych z gorączką.

NAJLEPSZE ŹRÓDŁA WITAMINY B1

  • soja,
  • orzechy pistacjowe,
  • kasza gryczana,

WITAMINA B2 ZWALCZA WOLNE RODNIKI

Witamina B2 pomaga organizmowi uodpornić się na atak choroby nowotworowej. Wspiera narząd wzroku. Szczególnie zalecana  ponieważ leczy,  rozwiązuje problem pękania kącików ust, bezsenności i problemy skórne.

NAJLEPSZE ŹRÓDŁA WITAMINY B2

Mleko i jego przetwory, a w przypadku braku tolerancji laktozy kasza jaglana, mięso indycze, jajka,

 


WITAMINA B3 CHRONI PRZED CUKRZYCĄ I MIAŻDŻYCĄ

Witamina ta powoduje zmniejszenie stężenia cholesterolu, obniża ciśnienie tętnicze krwi i poprawia pracę trzustki. Jest szczególnie ważna dla osób pracujących fizycznie, a także odchudzających się.

NAJLEPSZE ŹRÓDŁA WITAMINY B3

  • kurczak,
  • indyk,
  • makrela,

 

 

 

 

 


WITAMINA B5 WSPIERA W WALCE ZE STRESEM

Niezbędna jest do wytwarzania hormonów wspierających nas do przystosowania się do sytuacji stresowych, wymagających skupienia. Wspiera także urodę; włosy i paznokcie. Gdy poczujesz skurcze mięśni i zmęczenie to może oznaczać jej niedobór.

NAJLEPSZE ŹRÓDŁA WITAMINY B5

  • wątróbka,
  • otręby,

 


WITAMINA B6 WSPIERA MIĘŚNIE I PRACĘ SERCA

To witamina, która jest podstawowym wsparciem dla serca. Także dla mięśni to ważny element witaminowy ponieważ bierze udział w przemianach glukozy w glikogen. Wspiera odporność – tworzy przeciwciała. Większe zapotrzebowanie na tą witaminę mają kobiety w ciąży i seniorzy.

NAJLEPSZE ŹRÓDŁA WITAMINY B6

  • mięso wieprzowe,
  • papryka,
  • ziemniaki,

WITAMINA B12 WPŁYWA NA APETYT

Witamina B12 to tzw. czerwona witamina. Wspiera ona w poprawie apetytu. Zapobiega anemii. Może także zmniejszać ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera. Zapobiega także chorobom psychicznym. Jest niezbędna do prawidłowej pracy przewodu pokarmowego i układu krwionośnego. Przeciwdziała także zmęczeniu, wzmacnia koncentrację.

NAJLEPSZE ŹRÓDŁA WITAMINY B12

  • makarony,
  • śledź,
  • makrela,
  • nabiał,

Ten krótki wpis udowadnia Drodzy czytelnicy, że witaminy z grupy B stanowią  niezbędne składniki na każdym etapie życia. Są pomocne zarówno w profilaktyce jak i do prawidłowego przebiegu wszystkich procesów życiowych. To witaminy, których właściwości zdrowotne są dla nas wielkim skarbem.

 

Bernardeta Nosek - Copywriting  Bernardeta Nosek

 

 

 

 

 

6 thoughts on “WITAMINY Z GRUPY B DLA DŁUGIEGO I ZDROWEGO ŻYCIA

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: